Telinevoimistelu

Kokemäen Naisvoimistelijat
Telinevoimistelijat

Telinevoimistelu > 9-v.

Keskiviikkoisin koulukeskuksen yläsalissa klo 17.00-19.00
(19-20 kilparyhmä)

Ohjaajat: Venla Ekberg, Miisa Halminen ja Saara Virtanen

Jumpassa jaetaan telinevoimistelupassi.

 

ILMOITUSTAULU

HUOM! Lapsen turvallisuuden vuoksi rekissä heiluttaessa on hyvä kiinnittää kädet remmeillä rekkiin.

Remmien kanssa on hyvä pitää rannesuojia, koska remmit painautuvat ihoon. Remmit ja vanttuut ovat myös käytetty yhdistelmä:

remmit pitävät kädet kiinni rekissä ja vanttuut pyörivät hyvin rekissä sekä suojaavat ihoa.

Rakkojen muodostumista voi myös ehkäistä käyttämällä räpsiä.

Taitojen karttuessa rekiltä siirrytään yhä useammin nojapuuharjoitteluun, jossa remmejä ei enää käytetä vaan aisassa on pysyttävä kiinni sormivoimin. Tällöin käytetään kuitenkin edelleen räpsiä rakkojen ehkäisemiseksi.

Räpsiä eli lämsiä

voi ostaa esim Gymnasticasta. Laita Gymnastican nettisivujen hakuruutuun lämsä tai räpsä, niin löydät tuotteet.

Samoin löytyvät remmit.

http://www.gymnastica.fi/kategoriat/tuotteet/tuote/gk-32_crossfit_ja_telinevoimistelu_nahkaiset_lamsatrapsatkasisuojat_pinkki_/

http://www.gymnastica.fi/kategoriat/tuotteet/tuote/remmit_g-101/

https://www.24hshop.fi/handledsstod-handledsskyddhttps://halpafitness.fi/products/rannetuki-pro-puuvilla-ja-elastaani?variant=36223155018

Pukeutuminen

Voimistelijalla on kilpailutilanteessa ainoastaan voimistelupuku. Hiukset kiinnitetään tiukasti.

Harjoituksissa liehuvat ja liian löysät vaatteet ovat vaarallisia, koska avustatettaessa saattaa tällöin jäädä vain vaatekappale käteen. Löysät vaatteet ja/tai auki olevat pitkät hiukset saattavat myös jäädä kiinni telineeseen tai ohjaajaan avustustilanteessa. Auki olevat hiukset haittaavat myös vaarallisesti näkökenttää vauhdikkaissa liikkeissä.

Lihakset on hyvä pitää lämpimänä, joten jonkinlaiset sukkahousut, legginssit tms ovat hyödylliset. Tossut suojaavat taudeilta (syylät, sienet ym). Pelkät sukat eivät käy paitsi esim piruetin ja spaagatin harjoittelussa. Sukkasilla juostessa kaatumisriski on huomattava.

Suu

Suu pitää olla tyhjä, kun voimistellaan. Esim purukumi saattaa luiskahtaa henkitorveen voimistellessa.

Nestettä voi nauttia harjoittelun lomassa. Ilmankin pärjää, koska harjoitusaika on lyhyt. Pelkkä vesi on riittävä nesteytysaine.

Telinevoimistelu
Telinevoimistelu
Telinevoimistelu
Telinevoimistelu